Annet

Høydare leseåret 2014

Det lakker og lir mot slutten av leseåret 2014 og jeg kan ikke si annet enn at det har vært mange gode opplevelser. Under er de beste bøkene jeg leste i 2014. Tekstlenka fører til min anmeldelse av boka, billedlenka til beskrivelsen i Bokelskere.

Jeg hadde en leseplan på begynnelsen av året. De to øverste punktene under, ti klassikere og femten norske romaner, greide jeg fint, selv om jeg helt klart leste flere ungdomsbøker enn romaner for voksne. De to siste gikk det verre med. Jeg leste bare tre e-bøker og nesten ingen bøker fra bokhylla mi. Jeg er ganske fornøyd med å ha lest 98 bøker, men skulle kanskje ønske at jeg hadde lest flere 2014 bøker. Samlet sett har det imidlertid vært et fint leseår.

  • 10 klassikere
  • 15 romaner, norsk, ungdom og voksen
  • 20 romaner fra bokhylla mi
  • 5 e-bøker

 

Sally Green: Half bad (2014) Half bad

Maret Anna Sara: Mellom verdener (2014)

Mellom verdener

Laura Djupvik: God dag, herr Jul (2014)

god dag, herr jul

Marie Lu: Legend (2011)

legend

Hannah Kent: Begravelsesriter (2014)

Begravelsesriter-ho

Sigbjørn Mostue: I morgen er alt mørkt. Brages historie (2014)

i morgen blir alt mørkt

 

William Golding: Fluenes herre (1954)

fluenes herre

Lois Lowry: Den utvalgte (1993)

Den_utvalgte

Lars Mytting: Svøm med dem som drukner (2014)

svøm med dem som drukner

Sofia Nordin: Ett sekund om gangen (2014)

ett sekund om gangen

Siri Pettersen: Råta (2014)

image

Maria Semple: Hvor ble du av, Bernadette? (2014)

Hvor ble du av, Bernadette

Romain Puertolas: Den fantastiske reisen til fakiren som gjemte seg i et Ikea-skap (2014)

increíble_noruego_02

John Green: Hvem er du, Alaska? (2014)

Hvem er du, Alaska?

Agatha Christie: Doktoren mister en pasient

Doktoren mister en pasient

Arthur Conan Doyle: En studie i rødt (1887)

En studie i rødt

Graeme Simsion: Prosjekt Rosie (2014)

Prosjekt Rosie

Benedicte Meyer Kroneberg: Hvis noen ser meg nå (2013)

Hvis noen ser meg nå

Agnes Ravatn:Fugletribunalet (2013)

Fugletribunalet

Erlend Loe: Vareopptelling (2013)

Vareopptelling

Kategorier:Annet

Tagged as:

2 replies »

  1. Høydare er alltid fint å titte innom. Jeg har lest flere av bøkene dine, men noterer meg Begravelsesriter, som en bok jeg vil kjøpe meg. Synes bøker fra Island ofte er utrolig herlig, men fikk en nedtur med Kantate. Takk for tipset!

    Liker

Legg igjen en kommentar

